Per visualitzar la presentació interactiva del Programa SEFED, si us plau cliqueu aquí.
Objectiu
El
SEFED és un programa formatiu que té com a finalitat capacitar
persones en el camp de l'administració i la gestió empresarial
mitjançant la metodologia de la simulació d'empreses.
Metodologia
Aprenem treballant. El centre formatiu que imparteix el Programa SEFED es transforma en una oficina administrativa d'una empresa, la que anomenem Empresa Simulada.
Aquesta empresa simulada manté relacions comercials amb altres
empreses simulades, venent els seus productes o serveis. Totes les
empreses simulades formen una extensa xarxa comercial a nivell de
l'Estat espanyol: el Mercat SEFED.
En
aquestes relacions comercials entre empreses simulades, s'utilitzen
els mateixos documents i canals de comunicació que una empresa
utilitzaria a la realitat i l'alumnat executa els procediments tal i
com ho faria un administratiu/va a l'empresa real. L'alumnat aprèn en
un context en el qual es viu l'ambient laboral i es desenvolupen les
condicions d'una relació de treball.
A
l'empresa simulada, l'alumnat podrà finalitzar el seu periode de
formació amb una concepció global de l'activitat d'una oficina
administrativa, coneixent la diversitat de tasques que es realitzen,
amb una pràctica equiparable a l'experiència laboral real que li
facilitarà la seva futura incorporació al mon del treball o el seu
reciclatge.
La
simulació permet que els coneixements es puguin treballar de forma
pràctica i integrada per obtenir el conjunt de competències
professionals, tècniques i transversals necessàries per a la pràctica
professional.
Com s'organitza una empresa simulada?
L'empresa
simulada s'organitza en diversos departaments que engloben les àrees
comptable-financera, comercial i recursos humans.
Aquests departaments estan estructurats en llocs de treball ocupats de
forma rotativa pels participants. Al capdavant dels departaments tenim
els formadors/es, que actuen com a caps de departament, que organitzen
i distribueixen les tasques a realitzar.
L'empresa simulada tria una activitat econòmica que serà la que
determinarà els productes o serveis que oferirà a la resta de les
empreses de la xarxa. Les empreses simulades SEFED es relacionen
comprant i venent i generen els moviments i procediments necessaris per
produir l'aprenentatge i l'adquisició de competències de l'alumnat.
La Central de Simulació
La
Central de Simulació, gestionada per la Fundació Inform, constitueix
la realitat econòmica que envolta l'empresa i reprodueix tots aquells
organismes, entitats o serveis necessaris pel funcionament habitual com
a empresa. En concret parlem de:
-
Entitats bancàries
-
Proveïdors de matèria primera
-
Organismes oficials: INSS, TGSS, Agència Tributaria, Oficina de Treball, Mútua Patronal, Registre Mercantil, etc.
-
Organismes pel comerç internacional: Duana, Transitari, Cambra de Comerç, etc.
-
Serveis diversos: transports de mercaderies, subministres, assessoraments, lloguer, etc.
-
Serveis turístics: centrals de reserves, agències majorista i minorista, empreses de transports de passatgers, etc.
-
Bases de dades d'empreses simulades, tant a nivell nacional com internacional.
Seguint
la tendència actual, la prestació dels serveis dels organismes de la
Central es dóna telemàticament: Sistema RED, presentacions telemàtiques
a l'Agència Tributaria, telebanca, etc.
|